Forza Italia 2021 - święto włoskiej klasyki - Classic Broker
 

Forza Italia 2021 – święto włoskiej klasyki

Forza Italia 2021 – święto włoskiej klasyki

testarossa

18 września odbyła się kolejna, bardzo długo wyczekiwana edycja zlotu miłośników włoskiej motoryzacji – Forza Italia 2021. Silna reprezentacja historycznych marek – włoskie klasyki – takie jak Ferrari, Maserati, Alfa Romeo, czy Lancia oraz przyjacielska atmosfera spowodowały, że mimo deszczowej pogody, kolejną edycję można uznać za wyjątkowo udaną. Jakie samochody klasyczne spotkałem na Forzy? Jak wyglądał concorso d’eleganza w strugach deszczu? Zapraszam na relację z wydarzenia!

 

Pałac Rozalin, czyli polska Villa d’Este

rozalin

Pałac Rozalin to obiekt wręcz stworzony do imprez o charakterze motoryzacyjnym

Tegoroczna edycja wróciła do jednego z bardziej kojarzonych z motoryzacją klasyczną obiektów pod Warszawą. To właśnie w Pałacu Rozalin odbywała się druga w Polsce aukcja samochodów klasycznych Ardor Auctions, którą miałem przyjemność prowadzić. Właściciel pałacu sam jest właścicielem bardzo interesującej kolekcji aut zabytkowych, jednocześnie startuje w rajdach terenowych i historycznych. Bezdyskusyjnie – człowiek z prawdziwą pasją. Nic więc dziwnego, że Organizatorzy wybrali Rozalin na miejsce kolejnego spotkania Forza Italia

Pogoda nie jest straszna prawdziwym fanom włoskiej klasyki

maserati

Samochody sportowe również znalazły dla siebie miejsce w Rozalinie

Od mniej więcej tygodnia było wiadome, że pogoda nie będzie rozpieszczać zlotowiczów. Ciężkie chmury nie spowodowały, że wielbiciele słonecznej Italii zrezygnowali z udziału w wydarzeniu. Wręcz przeciwnie. Corocznie zlot Forza Italia cieszy się bardzo dobrą frekwencją, niezależnie od warunków pogodowych. Z przyczyn wiadomych, zeszłoroczna edycja nie doszła do skutku. Przypuszczam, że był to jeden z czynników tego, dlaczego pogoda nie odstraszyła nikogo w tym roku.

Włoskie klasyki – Ferrari, Alfa Romeo

włoskie klasyki

Włoskie klasyki w szerokim przekroju

Obserwując przez lata ewolucję spotkań Forza Italia mogę powiedzieć jedno – kierunek w stronę klasycznych aut jest coraz bardziej widoczny. Jedne kolekcje dojrzały, w innych samochody zyskały już słuszny wiek. Cieszy fakt coraz większe grono właścicieli i miłośników najbardziej rozpoznawalnej włoskiej marki, spod znaku cavallino rampante. Ferrari było reprezentowane przez dwa egzemplarze Ferrari Testarossa oraz modele 308 i 355. Właściciele, w tym przypadku, moi serdeczni znajomi, z przyjemnością dzielili się spostrzeżeniami na temat jazdy włoskim egzotykiem niemal na co dzień. 

wloskie klasyki testarossa

Szeroki tył Ferrari Testarossa zajął znaczącą część rozalińskiego trawnika

Najmocniej reprezentowaną marką była zdecydowanie Alfa Romeo. Pośród licznych nowoczesnych Giulii (w tym prezentowanej wersji GTAm, która już w momencie premiery stała się autem kolekcjonerskim) mogliśmy znaleźć prawdziwe zabytki, takie jak Spider 2. i 3. serii (to auto stanowi świetny wybór na początek przygody z klasykami, szczegóły tutaj). Obok nie mogło zabraknąć takich modeli jak GT Junior, czy 1750. Coraz jaśniejsze gwiazdy rynku youngtimerów, jak np. Fiat Coupe (koniecznie 20V Turbo!) oraz Alfa Romeo 164 z sercem Busso również znalazły swoje miejsce.

Concorso d’Eleganza w strugach deszczu – włoskie klasyki dają radę

forza italia

Forza Italia to miejsce, w którym nowoczesność spotyka się z klasyką

Mimo niesprzyjającej aury, organizatorzy zdecydowali o przeprowadzeniu konkursu elegancji w improwizowanych warunkach. Goście i widzowie stali pod namiotem, komisja oceniająca samochody została posadzona przy wejściu pod zadaszenie, a uczestnicy podjeżdżali każdorazowo prezentując swoje zadbane samochody. Jak widać – wszystko się da, wystarczy odrobina inwencji! Sam wziąłem udział w wydarzeniu prezentując Fiata Argentę z 1983 roku z kolekcji Classic Motors. Osoby, które miały okazję być na zlocie, mogły obejrzeć auto na stoisku Autogaleria.pl – dzięki za zaproszenie!

Klasycznie i z pasją. Forza Italia 2021 przechodzi do historii

alfa romeo giulia

Alfa Romeo Giulia Ti należąca do jednego z organizatorów to stały element wystroju zlotu

Podsumowując, wydarzenie, zresztą jak co roku, należy uznać za wyjątkowo udane. Organizatorzy doprowadzili zloty niemal do perfekcji. Ciężko wyobrazić sobie, że coś mogłoby ich zaskoczyć, chyba Włoch zaserwował by im pizzę z ananasem. Ja sam brałem udział w wydarzeniu już kolejny raz i Forza z pewnością będzie gościła w moim kalendarzu w następnych latach. 

 

Jeżeli również jesteś miłośnikiem włoskiej klasyki, a nie masz jeszcze samochodu, który warto byłoby pokazać na zlocie – skontaktuj się ze mną. Pomogę Ci kupić auto, dzięki któremu przekonasz się, że wiele mitów na temat awaryjności aut z Italii jest przesadzonych. Kwestia kupienia odpowiedniego, dobrze sprawdzonego egzemplarza. Wystarczy, że dasz mi znać za pośrednictwem formularza, a znajdziemy właściwe auto.